Accueil>"Space and Creation": a Masterclass by Benjamin Millepied

Benjamin Millepied
Benjamin Millepied  (crédits : © Morgan Lugo

)

In French, a principal dancer is called a « danseur (or danseuse) étoile », literally a « star dancer ». On all accounts, the first guest of this season’s Rendez-vous de la Création is a star.

A former principal dancer at the New York City Ballet, he was Directeur de la Danse at the Paris Opera Ballet. He is the founder and director of the L.A. Dance Project, a company with which he is currently presenting a spectacular Romeo and Juliet.

On September 28th, dancer and choreographer Benjamin Millepied will take the Chapsal stage to talk with students about his creative process, mixing choreographies with movies and the profound relationship between a dance company and its surrounding communities.

Moderated by Alexandre Kouchner, journalist.

En savoir plus et s'inscrire

#RVdelaCreation

Le cycle de conférences « Les RV de la Création » a été créé en 2016 par le Master communication, médias et industries créatives, au sein de l’École du management et de l’innovation de Sciences Po. Il est l’occasion, pour de grands noms de l’univers de la Création (photographes, réalisateurs, chefs, architectes, musiciens, designers, …) de venir témoigner de leur parcours auprès des étudiants, mais aussi de partager avec eux leur vision de la création et de l’innovation.

À propos de cet événement

Le 28 septembre 2022 de 19:15 à 21:15