Philip C. Jessup International Law Moot Court - Édition 2018

Félicitations !
  • Actualité Sciences PoActualité Sciences Po

Après sa victoire aux national rounds en France, l’équipe de l’École de droit de Sciences Po s’est rendue à Washington D.C. du 2 au 7 avril pour participer aux international rounds de l’édition 2018 du Philip C. Jessup International Law Moot Court. Pendant trois jours, Sciences Po a ainsi pu affronter des équipes de Chine, de Singapour, des Etats-Unis et du Zimbabwe.

L’équipe était composée de quatre étudiants : Christian Scharling (LLM), Claire Duval, Louis Mason et Hayley Stoate (étudiants en Master de Droit économique).

Claire Duval a été classée 35ème dans le top des 100 premiers plaideurs de la compétition internationale, parmi plus de 700 participants. C’est le meilleur classement individuel de Sciences Po au Jessup, et le meilleur classement individuel d’une équipe française des cinq dernières années.

L’équipe était sous la supervision des professeurs Makane Moïse Mbengue et Diego Fernández Arroyo. Les coachs de l’équipe étaient Charlotte Verdon et Élise Roussel.

Ce voyage a été possible grâce au soutien et sponsoring généreux du cabinet CMS Francis Lefebvre Avocats, que l’équipe tenait particulièrement à remercier.

---

Following its victory during the French rounds of the 2018 Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition, the team representing Sciences Po Law School competed in the International Rounds held in Washington D.C. from 2 to 7 April.

The team was made up of Christian Scharling, a student in the LLM in Transnational Dispute, Claire Duval, Louis Mason and Hayley Stoate, students in the Master in Economic Law. During the preliminary rounds, Sciences Po faced teams from China, Singapore, the United States and Zimbabwe.

Claire Duval, was ranked 35th in the international top 100 oralists of the competition, which involved more than 700 participants. This is the best oralist ranking ever achieved by a Sciences Po student in the Jessup, and the best oralist ranking of a French team since the last five years.

The team was under the supervision of professors Makane Moïse Mbengue and Diego Fernandez Arroyo, and was coached by Charlotte Verdon and Elise Roussel.

This trip was made possible thanks to the generous sponsoring and support of CMS Francis Lefebvre Avocats, towards which the team is particularly grateful.