Prénom: 
Carrie
Nom: 
SHANDRA
Champ libre profil: 

Associate Professor à State University of New York à Stony Brook.

(invitée au LIEPP du 22 novembre au 20 décembre 2019)

Champ libre en anglais: 

Associate Professor at State University of New York at Stony Brook.

(visiting professor at LIEPP from November 22nd to December 20th 2019)

Droits photo: 
Droits réservés
Bio: 

Carrie Shandra est associate professor en sociologie à l’Université d’Etat de New York à Stony Brook. Ses recherches portent sur l’emploi et les inégalités sociales dans les parcours de vie aux Etats-Unis : (1) le handicap et le travail informel, (2) le handicap des jeunes et les trajectoires d’emploi, et (3) les stages et la transition du collège à l’université. Elle a été professeure invitée à la Fondation Russell Sage, chercheuse affiliée à l’Institute on Disability and Rehabilitation Research et chercheure postdoctorale à la National Academy of Education/Spencer Foundation. Elle a obtenu son Doctorat de l’Université de Brown. 


Contributions :  

 

Elle donne un séminaire organisé par le LIEPP et l'OSC : Disability as Inequality : Social Disparities, Health Disparities and and Participation in Daily Activities le 27 novembre 2019.


Bio [english]: 

Carrie Shandra is a Sociologist at the State University of New York at Stony Brook who studies work and life course inequalities in the United States. Her current research focuses on three areas: (1) disability and nonmarket work, (2) adolescent disability and employment trajectories, and (3) internships and the college to career transition. She has been a Visiting Scholar at the Russell Sage foundation, a Research Fellow of the National Institute on Disability and Rehabilitation Research, and a Postdoctoral Fellow of the National Academy of Education/Spencer Foundation.  She received her Ph.D. from Brown University.

Contributions :

She gives a talk on November 27, 2019 (joint LIEPP/OSC) - Disability as Inequality : Social Disparities, Health Disparities and Participation in Daily Activities

Retour en haut de page