Prénom:
Champ libre profil:

Professeur invité au LIEPP du 10 au 21 octobre 2016 et du 17 au 21 avril 2017

Champ libre en anglais:

LIEPP's Visiting Professor from October 10th to 21st 2016 and from April 17th to 21st 2017

Droits photo:
Droits réservés
Bio:

Jonas Pontusson est professeur de politique comparée à l’Université de Genève et professeur invité à la Hertie School of Governance de Berlin pour l’année 2016/2017. Il a obtenu son doctorat à l’Université de Californie à Berkeley et il a enseigné à l’Université Cornell et à l’Université de Princeton avant de rejoindre Genève en 2010. Il a rédigé de nombreux articles sur les politiques d’inégalité dans les pays de l’OCDE. Il travaille actuellement sur les effets distributifs des modèles de croissance macroéconomique et prépare également un projet de recherche sur les conséquences de l’inégalité sur la réceptivité des gouvernements aux citoyens à faibles et moyens revenus.

Contributions :

Jonas Pontusson intervient dans le séminaire organisé par le LIEPP sur le thème Inequality shocks and the politics of compensatory redistribution in the OECD world, 1990-2013 le 19 octobre 2016. Il participe également au LSE-Oxford-Sciences Po ‘Young Doctors’ Political Economy Workshop les 20 et 21 avril 2017.

Bio [english]:

Jonas Pontusson is Professor of Comparative Politics at the University of Geneva and a Visiting Scholar at the Hertie School of Governance, Berlin, for the academic year 2016-17. He received his PhD from the University of California at Berkeley and taught at Cornell University and Princeton University before moving to Geneva in 2010. He has written extensively on the politics of inequality in OECD countries. He is currently working on the distributive implications of macroeconomic growth models and, in parallel, preparing a research project on the consequences of inequality for government responsiveness to low- and middle-income citizens.

Contributions :

Jonas Pontusson presents a paper entitled Inequality shocks and the politics of compensatory redistribution in the OECD world, 1990-2013 in a seminar organized by LIEPP on October 19th, 2016. He also takes part in LSE-Oxford-Sciences Po ‘Young Doctors’ Political Economy Workshop held on April 20th-21st 2017.

Page perso:
Spécialité:
Economie politique comparée et internationale, diversité du capitalisme, marché du travail
Spécialité (en):
Comparative International Political Economy, Capitalism Diversity, Labor Market