The challenges of treaty interpretation. The Vienna Convention under scrutiny

Marike Paulsson, Professeur University of Miami

Diego P. Fernández Arroyo, Professeur à l'École de droit de Sciences Po a le plaisir de vous inviter à son prochain séminaire qui se tiendra autour du thème: The challenges of treaty interpretation. The Vienna Convention under scrutiny. Le séminaire sera animé par Marike Paulsson, Professeur University of Miami.

Professor Marike Paulsson is Director of the International Arbitration Institute. She teaches courses on The New York Convention and Treaty Interpretation in the White & Case International Arbitration LL.M. at the University of Miami School of Law. In addition she has taught and lectured at Erasmus University in Rotterdam, The Netherlands, The Royal University, Riffa, Kingdom of Bahrain, KITT School of Law, Bhubaneswar, India, American University, Washington DC and at the University of Versailles, Paris, France. Professor Paulsson has authored several publications on international arbitration, including the Netherlands Report for the international Handbook on Commercial Arbitration and co-authored ICCA's Guide to the Interpretation on the 1958 New York Convention. She is currently writing her PhD at Leiden University on enforcement of annulled awards under the New York Convention.

Inscription obligatoire pour les personnes extérieures à Sciences Po auprès de Zina Osmani

Event details
Date:
Mercredi, 22 Mars, 2017 - 14:45 - 16:30
Lieu:
Sciences Po - École de droit - 13, rue de l'Université - Paris 7ème - 4ème étage - Salle de réunion 410T